وب سایت اختصاصی جلال تجلیان منفرد

تلگرام


تفاوتهای مدیران بازاریابی خوب با مدیران بازاریابی عالی


DIFFERENCES  WITH GOOD  MARKETING  MANAGERS  AND  PERFECT MARKETING  MANAGERS




تفاوت های مدیران بازاریابی خوب با مدیران بازاریابی عالی


۱ - مدیر بازاریابی عالی ابتدا اطلاعات را گردآوری می‌کند و در قالب برنامه بازاریابی می‌ریزد و بعد اقدامات اجرایی را شروع می‌کند ولی مدیر بازاریابی خوب ابتدا حرف های مدیرعامل را گوش می‌دهد و آنها را انجام می‌دهد و بعد که به مشکل برخوردند و نتیجه نگرفتند، شروع به برنامه ریزی و گردآوری اطلاعات می‌کنند.


۲ - مدیر بازاریابی عالی نیروهایش را با سابقه و توانمندی فروشی می‌سنجد، ولی مدیربازاریابی خوب همان منشی و کارمندانِ مدیرعامل را در جایگاه فروش بکار می‌گیرد تا دل مدیر عامل را بدست آورد، کار را ناقص و شرکت را وابسته خودش کند.


۳ - مدیر بازاریابی عالی در ابتدای کار روی خطوط قرمز مدیرعامل مثل پاداشهای درصدی یا لزوم ارتقاء و بازطراحی اقلام تبلیغاتی صحبت می‌کند ولی مدیر بازاریابی خوب با وضعیت موجود کنار آمده تا در گذر زمان و کم کم روی خطوط قرمز صحبت کند.


۴ - مدیر بازاریابی عالی از شبکه شرکای مشورتی برای شناخت محیط جدید استفاده می‌کند و از کارگزاران با کیفیت قبلی برای ارتقای توان تبلیغاتی و برندینگ شرکت جدید استفاده می‌کند و گاهی نیز نیروی انسانی توانمند و باتجربه را در تنگناهای نمایشگاهی بکار می‌گیرد ولی مدیربازاریابی خوب فقط خودش هست و خودش! 

با کفشی آهنی برای پیگیری دستورات مدیرعامل وارد شرکت می‌شود و به جلو می‌رود.



🔹  🔹  🔹  🔹  🔹

🔹 مسئله کلیدی آن است که مدیرعامل عالی بدنبال مدیران بازاریابی عالی هستند و دوست دارند الگوهای جدید بازاریابی را بشنوند و بکار گیرند.


🔹 علاقه دارند هر اقدامی که در شرکتشان انجام می‌شود با دلیل و منطق و نوآوری باشد و در طرف مقابل مدیران عامل خوب از فرایند رشد خود راضی هستند و قانع هستند و یک مدیر بازاریابی خوب را برای اجرای ایده های خوب خود نیاز دارند.


🔹 سخت ترین کار دنیا ارتقای توان خودتان یا تیمتان از خوب به عالیست. 


🔹 ارتقایی که با آموزش و همفکری و مطالعه و کار گروهی شکل می‌گیرد و در مقابل نیاز جامعه و بازار کار، تنها فرایند محوری و شخصی رشد و پیشرفت است.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۱
جلال تجلیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی