وب سایت اختصاصی جلال تجلیان منفرد

تلگرام



مدیریت سبز چیست؟

مدیریت و بازاریابی سبز به توسعه و بهبود قیمت‌گذاری، ترفیع و توزیع محصولاتی اطلاق می‌شود که به محیط آسیب نمی‌رسانند .

بازاریابی سبز که آن را بازاریابی پایدار نیز نامیده‌اند یک روند جالب است که امروزه در کشورهای در حال توسعه خرده فروشان نیز آن را شروع کرده‌اند.

مسئولیت اجتماعی

زمانی تصور بر این بود که سازمانها و تولید کنندگان صرفاً در مقابل سهامداران و کارکنان مسئولند و یا اینکه می‌بایست بهترین محصول مصرفی را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر به دست مشتری برسانند غافل از اینکه محصول چه آثار و عواقب ثانوی داشته باشد. رقابت شدید، افزایش جمعیت و کمیابی منابع، آلودگی محیط باعث به وجود آمدن رویکرد های نوین به سازمان و مدیریت شد که تعهد و مسئولیت اجتماعی نیز نتیجه آن تحولات بود. در واقع شاید بتوان گفت که مطرح شدن این مسئولیت پاسخی بود به نیازها و چالشهای محیطی.

می‌توان اظهار داشت که شرکتها از طریق بازاریابی سبز یک مزیت رقابتی را در مقابل شرکتهای غیر مسئول به دست می‌آورند. نمونه‌های فراوانی از شرکتهایی وجود دارند که تلاش می‌کنند تا در مقابل محیط بیشتر مسئولیت‌پذیر باشند تا بتوانند بهتر نیازهای مصرف کنندگان را ارضا کنند. مثلاً تولید کنندگان تیونا، تکنیک های ماهیگیری را اصلاح کردند چرا که دلواپسی مردم نسبت به تورهای ماهیگیری و در نتیجه مرگ دلفین‌ها بالا رفته بود. در بازاریابی سبز، مفاهیم سبز دیگری وجود دارد.

اهمیت بازاریابی سبز:

به علت متقاضیان محصولات سبز و بیشتر شدن روز افزون افراد علاقمند به استفاده از این محصولات "شاید بزرگترین فرصت برای سرمایه گذاری و اختراع محصولات جدید باشد”.

عبارات مورد مصرف در بازاریابی سبز: 

در بازاریابی سبز عباراتی ماتتد: بدون فسفات ، قابل تعویض ،قابل بازیافت ، سازگار با محیط زیست و سازگار با لایه ازن تنها برخی از اصطلاحاتی است که مصرف کننده گان بکار می برند و به بازاریابی سبز مرتبط میباشند. 

مصرف کنندگان سبز: مصرف کنندگان سبز افرادی هستند که خیلی در مورد محیط طبیعی نگرانند و خرید و رفتارهای مصرفی‌شان را به منظور حمایت از  محیط از طریق خرید محصولاتی که از نظر محیطی سالم‌اند اصلاح می‌کنند

- تولید سبز: تولید با استفاده از فناوریهایی که آلودگی را محدود و یا حذف می‌کنند و یا اثرات محیطی سودمندی دارند.

- حسابداری سبز: رویه‌های حسابداری که سعی می کنند ارزش پولی برای سرمایه‌های اکولوژیک و صدماتی که به جنگلها وارد می‌شود را در نظر ‌گیرند.

به طور کلی می‌توان گفت سبز واژه‌ای است که در بازاریابی ریشه در مباحث اکولوژیک و محیط دارد و سازمانها یا افراد زمانی که می‌خواهند راجع به فشارهای محیطی یا اکولوژیکی صحبت کنند آن را به کار می‌برند.


(جلال تجلیان)


----------------------------------------------------------------------------------





 نه جمله با تاثیر جادویی بر ناخودآگاه مشتری :


۱. چطور می‌تونم  به شما خدمت کنم؟❗️


۲. من می‌تونم این مشکل رو حل کنم❗️


۳. نمی‌دونم، ولی جواب‌اش را پیدا می‌کنم و خدمتتون میگم❗️


۴. من مسوولیت این کار رو برعهده می‌گیرم❗️


۵. من شما رو لحظه به لحظه در جریان کار قرار میدم❗️


۶. من در زمان تعیین شده کالا رو تحویل شما خواهم داد❗️


۷. کالا مطابق سفارش شما خواهد بود❗️


۸. کار کامل انجام خواهد شد❗️


۹. از خرید شما سپاسگزارم❗️


این جملات رو با لحن و زبان بدن مناسب بگید و تاثیر اونها رو بر ناخودآگاه مشتری ببینید. 

یکی از تفاوتهای اساسی بین فروشندگان کارکشته و فروشندگان پیش پاافتاده, در روش گفتار اونهاست. 



(جلال تجلیان)


----------------------------------------------------------------------------------





"  چهل و پنج جمله مدیریتی از چهل و پنج کتاب مدیریت  "

 اجرا بزرگ‌ترین مسالهء مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.

 شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسوولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آن‌ها‌یی هستند که این کارها را نمی‌کنند. ...

به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.

در بازاریابی نوین )بازاردانی(به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.

 رمز برد و پیروزی روشن است: بکوشیم تا در یک زمینه دوبار بازنده نشویم.

 انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.

 هنر بازاریابی امروز< ,فروش یخچای به اسکیمو نیست,> بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.

 مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.

مسیر ناهموار تحوی باید به‌کوشش خود مدیر پیموده شود, زیرا تحوی چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.

 به جای شغل, در پی مشتری باشید, اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بیکاری نجات‌یافته است.

دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد: با قلم(کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور)

 می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

 مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.

 موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.

 برای پیروزی ابلیس, کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.

 هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.

 هر کس می‌تواند سررشتهء کار خویش را به دست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.

 مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید, نمی‌توانید درون او را بشناسید.

توان یادگیری و به کار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.

 اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.

 اگر بتوانید همهء کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی, در هر زمانی موفق خواهید شد.

 بیش‌تر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند, خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.

 مدیر عامل آگاه کسی است که به جای رویین‌تن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.

 تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.

در طوی تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.

 در بیش‌تر موارد, کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند, دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.

 آن‌هایی که از جای خود می‌جنبند, گاهی می‌بازند و آن‌هایی که نمی‌جنبند, همیشه می‌بازند.

 اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.

مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.

حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی)خود, به کار گمارده شوند.

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

  مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل, احمق یا ضعیف وجود ندارد, تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.

  زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.

 نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.

 به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.

 صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.

 هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم.

دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد.

 اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید.

جلسه‌ای که خوب اداره نشود, حاصلی جز اتلاف زمان ندارد.

 بهترین راه پیش‌بینی آینده, ساختن آن است.

 یک مشتری خشنود, رضایتش را به سه نفر می‌گوید, اما یک مشتری ناخشنود ۲۰ نفر را باخبر می‌کند.

 کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.

 زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید.

(جلال تجلیان)

----------------------------------------------------------------------------------


 اینفوگرافی‌های بازاریابی، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و..


🔰 اینفوگرافی‌های بازاریابی، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و..



----------------------------------------------------------------------------------



🚫" هرگز با مشتری بحث نکنید "


🔰 یک فروشنده حرفه ای اگر حق با او هم باشد  هرگزحق ندارد با مشتری بحث کند.زیرا شاید به ظاهر فروشنده پیروز شود ولی در کل باخته است. مشتری ای که در بحث باخته دیگر برای خرید نمی آید و فروشنده فرصت فروش برای مشتری در ماه و سال  را ازدست می دهد. 


♦️به طور مثال:

🔴مشتری می گوید آقا این محصول شما خیابان پایینی نصف قیمت می دهد قیمت شما گران هست.


🔵فروشنده در جواب با وجود اینکه می داند مشتری دروغ می گوید و قیمت این کالا بالاتر هست به جای اینکه عصبی شود و با مشتری بحث کند و بگوید نه شما ده تا بیارید من همین الان از شما می خرم . باید خونسردی خود را حفظ کند و بگوید همین طوره ولی شما تا حالا چند بار جنس ارزون با کیفیت خریدید؟ این کالا اگر یک مقداری گران تر از اون کالا هست ولی با کیفیت تر و مثلا دوسال برای شما عمر می کند و.....

اینجوری مشتری را تخریب نکردید ، با او بحث نکردید و به او فروختید و باز هم بر می گردد.

 

(جلال تجلیان)



----------------------------------------------------------------------------------


پیام_مدیریتی 

امروزه مردم دنبال چیزی فراتر از پول هستند. مردم می خواهند با آنها مثل انسان رفتار بشود. شاید این بدیهی به نظر برسد اما بیشتر کارفرماها هنوز این را نفهمیده اند .


(جلال تجلیان)



----------------------------------------------------------------------------------


✍ هفت اصل طلائی برای موفقیت در مذاکره :


1-خود را جای طرف مقابل بگذارید .

 

2-سوالهای خوب بپرسید و خوب گوش بدهید تا اطلاعات دقیق تری بدست آورید.


3-به منفعت های پنهان درپشت خواسته های مطرح شده توجه کنید.


4-بگذارید اولین پیشنهاد را طرف مقابل مطرح کند.


5-تک بعدی برخورد نکنید و خود را برای ارائه پیشنهادهای جدید آماده سازید 


6- به این نکته توجه کنید که اگر مذاکره به نتیجه مطلوب نرسد شما چه جایگزین هایی دارید .


7-احساس برنده بودن را در طرف مقابل ایجاد کنید .



(جلال تجلیان)



----------------------------------------------------------------------------------

 در کتاب فیلیپ کاتلر راهکارهای پیروزمندانه در #بازاریابی به ۹مورد تقسیم شده است :

۱-پیروزی در سایه کیفیت
۲-پیروزی در سایه خدمات بهتر
۳-پیروزی در سایه قیمتهای پایین
۴-پیروزی در سایه داشتن سهم بزرگی از بازار
۵-پیروزی در سایه متناسب و همخوان شدن
۶-پیروزی در سایه بهسازی پیوسته فراورده
۷-پیروزی در سایه نوآوری
۸-پیروزی در سایه ورودبه بازارهای پررشد
۹-پیروزی در سایه فراتر رفتن از انتظار مشتری    
                


-------------------------------------------------------------

♨️ 5 کاری که مدیران بزرگ هر روز انجام می دهند :

🔹 صادق باشید: اعتماد دروازه ارتباطات است.
🔹 بلوغ خود را در رهبری نشان دهید: زمانی که رهبر شدید، شما نماینده سازمان خود هستید، سیاستهای سازمان باید با ارزشهای شخصی شما همراستا گردد.
🔹 افراد مناسب را در شغل های مناسب قرار دهید: سازمانهای موفق، موفقیت خود را با همین اصل آغاز کرده اند.
🔹 ارتباطات دائم و تک به تک خود را حفظ کنید: در زمان بندی و اولویت بندی ارتباطات خود این رابطه را حفظ نمایید.

🔹 فعالانه تعارض ها را مدیریت کنید: مدیران موفق از این موقعیت ها فرار نمی کنند، بلکه با آن مواجه می شوند.