وب سایت اختصاصی جلال تجلیان منفرد

تلگرام
پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۶ ب.ظ

۱۰ شگرد رهبران موفق هنگام مواجهه با مشکلات

رهبران موفق


 «     ده     شگرد     رهبران موفق    هنگام مواجهه     با    مشکلات    »


 

شگرد رهبران موفق :

 

بیایید یک رهبری خوب را با یک قایقرانی آرام مرتبط سازیم. اگر زیرک و خوش ذوق باشید و تیم خوبی تشکیل و ایده های مفیدی ارایه دهید، چه مشکلی می تواند پیش آید؟

خواه شکست در برنامه ریزی باشد و یا مورد قضاوت ناعادلانه قرار گرفتن و یا بد بیاری؛ در هر حال هیچ رهبری نیست که با مشکل مواجه نشود. دقیقا اینجاست که موضوع رهبری اهمیت می یابد.



در ادامه اصولی مطرح می شود که می تواند به شما در بحران های زندگی کمک کند:

 

1- مثبت اندیشی موجب خلاقیت می شود

عکس العمل ها و احساسات مانند فرمان اتومبیلی می مانند که می تواند ما را در مسیر درست هدایت کند و یا از جاده منحرف سازد. انتخاب با شماست که با شکست ها خود را مغلوب بدانید و احساس سرخوردگی کنید و یا با حرکتی مثبت شرایط را به نفع خود تغییر دهید. شما همیشه یک گزینه انتخابی دارید. به یاد داشته باشید تحت هر شرایطی داشتن انرژی مثبت می تواند به شما کمک کند تا بهترین کار ممکن را انجام دهید.

2-هیچ پیشرفتی بدون تلاش میسر نمی شود و هیچ تلاشی بدون ریسک نیست

شکست دیروز می تواند پیروزی فردا را رقم زند؛ همانطور که بسیاری از موفق ترین افراد پس از تجربه شکست های متعدد به جایگاه فعلی شان رسیده اند. اما این را هم بدانید که ۱۰۰ درصد شکست خواهید خورد اگر تلاش نکنید.

3- تغییر تنها را چاره است

با انعطاف پذیر ماندن به قدرت تغییر اعتماد کنید. اگر اوضاع خوب نیست کمی تغییر ایجاد کنید. و چنانچه کارها بر وفق مراد پیش نمی روند فوراً چاره ای بیابید. فکرتان را به اینکه چگونه می توان کاری بهتر انجام داد متمرکز کنید. قدرت یک رهبر موفق در سنجیدن شرایط، درس گرفتن از خطاها، تغییر مسیر و ادامه حرکت معلوم می شود.

4-چشم هایتان را کاملاً باز کنید

فراست و بینش لازمه ی رهبری است. اگر دایماً به پشت سر خود نگاه کنید از دیدن پیش رویتان غافل می مانید؛ اگر هیچ وقت با دقت تمرکز نکنید جزییات مهم را از دست خواهید داد. چشمانتان را باز کنید و آنها را بر نتیجه و نه موانع متمرکز نمایید.

5- تنها کسانی که خطر سفر به دوردست ها را می پذیرند قادر به تخمین مسافتی که هر کس می تواند طی کند هستند

در دل رهبران موفق اشتیاق به ریسک، فتح قله ها و نپذیرفتن در جا زدن، موج می زند. مقیاس واقعی موفقیت تعداد دفعاتی است که می توانید پس از شکست خوردن دوباره بایستید و از نو شروع کنید.

6- خودتان فرمان را در دست گیرید

شما می توانید مسئولیت امور را خود بر عهده گیرید و یا انگشت اتهام به طرف دیگران دراز کنید و کلاً کنترل کارها را از دست بدهید. کار درست و کار دشوار برای انجام معمولا یکی هستند. مسئولیت رانندگی را خود بر عهده گیرید و هرگز فرمان را رها نکنید.

7-شکست لازمه ی زندگیست

قطعاً هرگز نشنیده اید که فرد موفق، از شکست هایش شکایت کند چون آنها می دانند شکست لازمه ی موفقیت است. بهترین و موفق ترین رهبران نه تنها از شکست نمی هراسند بلکه به آن خوشامد می گویند و در جاده موفقیت از آن درس می گیرند.

8- می توان ثمر بخش بود و یا عذر خواه، اما نه هر دو

از چه چیزی می توانید سرسری بگذرید؟ چه کسی را باید ببخشید؟ از سرزنش چه کسی باید دست بردارید؟ تنها راه حصول اطمینان خاطر از انجام بهتر امور در دفعات بعدی، پرهیز از عذر و بهانه آوردن از همین امروز است. اغلب تنها مانع بین شما و اهدافتان چرندیاتی است که درباره علت نرسیدن به آنها در مغز خود فرو کرده اید.

9- عقاید و ارزش هایتان را دو دستی حفظ کنید

شکست گاهی می تواند منجر به این حس شود که جاپای خود را از دست داده اید و نمی توانید هنگام ایستادن تعادل خود را حفظ کنید، اما بدانید در اموری که به آنها اعتقاد دارید همیشه قدرتی نهفته وجود دارد. افراد موفق انگیزه ی تلاش را از کجا بدست می آورند؟ آنها به کاری که انجام می دهند ایمان دارند و می دانند که آن کار شدنی است. انسان نباید به امور برای بهتر کردن زندگی ایمان بیاورد بلکه علت باور او باید واقعی دانستن آن امور باشد.

10- اراده و پشتکار دو عامل مهم موفقیتند

رهبران موفق می دانند کسی که پشتکار دارد همیشه برنده است. به قول “وینستون چرچیل” موفقیت سکندری خوردن از یک شکست به شکست دیگر بدون ذره ای کاهش انگیزه است. به یاد داشته باشید یک رود صخره ها را می شکافد تا از آنها عبور کند؛ علت این امر افزایش لحظه ای قدرتش نیست بلکه پشتکار رود در طول زمان است که به آن کمک می کند تا راهش را باز کند.

شکست ها ناگزیرند همین قدر گارانتی کافیست. اما رهبران موفق می دانند نقطه ای که همین لحظه آنجا ایستاده اید به اندازه مقصدی که به سمت آن در حال حرکتید اهمیت ندارد.

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۲
جلال تجلیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی